Kamis, 09 Februari 2012

[Amazing] Speaks 4 Different Languange After Freak Accident

A Malaysian teenager can now speak Indonesian and three other languages after being hit by a truck last month and suffering a head injury, a report said on Thursday.

Noraini Ismail, 17 now speaks Bahasa Indonesia, Mandarin, Japanese and Korean, even though she’s never learned any of the languages, the New Straits Times reported.

“I am baffled by my sudden ability to speak these languages, but I hope I can retain the ability and develop my language skills,” Noraini told the Malaysian paper in a mixture of Chinese and Indonesian.

Noraini will be in the hospital until Feb. 12, and suffers from frequent headaches.

Noraini’s mother Mansena Daud, however, said her daughter could only speak her new found languages from dawn to 6 p.m.

“The language changes every day, and we will only know what language she will speak for the rest of the day after she has performed her subuh prayer in the morning,” Mansena told the paper.

She said she had to gesticulate and use crude sign language with her daughter to try and communicate.
andretauladan | thejakartaglobe

[Amazing] Speaks 4 Different Languange After Freak Accident

Share:

Post a Comment

Facebook
Blogger

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Saran dan kritiknya sangat diharapkan

About Me

Andre Tauladan adalah blog untuk berbagi informasi umum. Terkadang di sini membahas topik agama, politik, sosial, pendidikan, atau teknologi. Selain Andre Tauladan, ada juga blog khusus untuk berbagi seputar kehidupan saya di Jurnalnya Andre, dan blog khusus untuk copas yaitu di Kumpulan Tulisan.

Streaming Radio Ahlussunnah

Today's Story

Dari setiap kejadian di akhir zaman, akan semakin nampak mana orang-orang yang lurus dan mana yang menyimpang. Akan terlihat pula mana orang mu'min dan mana yang munafiq. Mana yang memiliki permusuhan dengan orang kafir dan mana yang berkasihsayang dengan mereka.
© Andre Tauladan All rights reserved | Theme Designed by Seo Blogger Templates